آمار ثبت‌‌نام و احراز هویت سجام

آبان‌ ۱۴۰۰ حدود ۷۹ هزار نفر در سامانه سجام ثبت‌نام کردند و ۱۰۱ هزار نفر موفق به احراز هویت شدند که نسبت به مهرماه کاهش ۱۵-۱۶ درصدی داشت.

روند ماهانه ثبت‌نام و احراز هویت در سجام

مراجعه به سامانه سجام در نیمه اول سال ۹۹ به سبب آزادسازی سهام عدالت و رشد شاخص بورس، به شدت زیاد شد به نحوی که به دلیل ضعف زیرساخت و محدودیت‌های کرونا حدود ۲۰% از ثبت‌نام‌‌کنندگان هیچ‌وقت احراز هویت نشدند.
نیمه دوم سال ۹۹ و بعد از گسترش شبکه سجام و فراهم آمدن خدمات غیرحضوری تنها ۹% متقاضیان فرایند سجام را به پایان نرساندند که بخشی از آن‌ها امسال در حال تکمیل احراز هویت خود هستند.
رکورد سجامی‌ها مربوط می‌شود به دی‌ماه ۹۹ زمانی که هفت میلیون و ۶۷۱ هزار نفر ثبت‌نام کرده و شش میلیون و ۲۵۳ هزار نفر موفق به تکمیل احراز هویت خود شدند.

آمار ثبت‌نام و احراز هویت در سجام آبان ۱۴۰۰
منبع: وبسایت رسمی سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه

از ابتدای امسال تقاضای افراد جهت فعال کردن خدمات سجام روند کاهشی داشته و سهم استان تهران نیز از تعداد ثبت‌نامی‌های کل کشور تا سطح ۲۵% رشد کرده است.
با توجه به از تب و تاب افتادن سجام در سطح کشور به نظر می‌رسد یک مرحله دیگر از پروژه ملی سهام عدالت با کم و کاستی‌هایی که داشت توسط سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) به سرمنزل مقصود رسیده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا