خلاصه بورس هفته آخر دی

بورس هفته در یک نگاه

خلاصه سه‌گانه بورس هفته آخر دی

در هفته منتهی به ۱۴۰۰/۱۰/۲۹ مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس ۱۱,۳۱۶ میلیارد تومان بود و مجموعاً ۱,۹۶۱ میلیارد تومان توسط افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد؛ بازدهی هم‌وزن بازار سهام نیز به ۴.۴-% رسید.


بازدهی سهام

برترین‌های هفته از نظر بازدهی

▪️ در هفته‌ای که گذشت کاشی و سرامیک تنها گروهی بود که درخشید و به طور متوسط بیشترین بازدهی را رقم زد (۲.۲%)؛ از طرف دیگر گروه محصولات چوبی بیشترین کاهش قیمت را به سرمایه‌گذاران تحمیل کرد (۹.۷-%) و ساخت وسایل ارتباطی در رتبه بعدی قرار گرفت.
▫️ سهام شیر پگاه آذربایجان شرقی بیشترین بازدهی قیمت را به ارمغان آورد (۱۹.۸%)، بیمه سامان دومین بازدهی برتر هفته را کسب کرد (۱۹.۲%) و سیمان مجد خواف از این نظر سوم شد؛ در طرف مقابل شرکت مواد ویژه لیا با افت ۳۸.۲ درصدی سهامداران خود را نقره داغ کرد، کلر پارس در جایگاه دوم بدترین‌ها ایستاد (۱۸.۷-%)، ایران دارو نیز سوم شد.


تغییر مالکیت

برترین‌های هفته از نظر ورود و خروج پول حقیقی

▪️ ساخت محصولات فلزی تک صنعتی بود که ورود پول حقیقی داشت (به ارزش ناچیز یک میلیارد تومان)؛ بیشترین ورود پول در سطح سهام شرکت‌ها به حق تقدم داروسازی فارابی با رقم ۱۷ میلیارد تومان مربوط می‌شود.
▫️ از سوی دیگر بیشترین خروج پول اشخاص حقیقی در صنعت فلزات اساسی با رقم ۴۰۵ میلیارد تومان رخ داد و جایگاه دوم به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری اختصاص یافت در جایی که معادل ۲۱۲ میلیارد تومان به دست حقوقی افتاد؛ در سطح شرکت‌ها بیشترین خروج پول برای سومین هفته متوالی به نام ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ ثبت شد چرا که معادل ۱۴۸ میلیارد تومان از سهام حقیقی به پرتفوی حقوقی منتقل شد.


ارزش معاملات

برترین‌های هفته از نظر ارزش معاملات

▪️ پر معامله‌ترین گروه این هفته محصولات شیمیایی با رقم ۱,۴۳۳ میلیارد تومان نام گرفت و در رتبه دوم صنعت فلزات اساسی معاملاتی به ارزش ۱,۳۱۰ میلیارد تومان داشت. صنعت خودرو و ساخت قطعات نیز توانست با ۱,۲۹۸ میلیارد تومان مقام سوم را تصاحب کند.
▫️ ایران‌ خودرو عنوان بیشترین معاملات را به ارزش ۳۵۰ میلیارد تومان کسب کرد، پس از آن حدود ۲۷۴ میلیارد تومان سهام ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ دست به دست شد و در رتبه سوم فولاد مبارکه اصفهان قرار گرفت که معاملات ۲۶۷ میلیارد تومانی داشت.

داشبورد خلاصه هفتگی بورس

آخرین گزارشات:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا