خلاصه بورس هفته آخر فروردین

بورس هفته در یک نگاه

خلاصه سه‌گانه بورس هفته آخر فروردین

هفته منتهی به ۱۴۰۱/۰۱/۳۱ در بورس و فرابورس مجموعاً ۲۷,۴۱۶ میلیارد تومان سهام و حق تقدم سهام معامله شد، ۲۸۹ میلیارد تومان توسط افراد حقیقی وارد بازار سهام شد و بازدهی هم‌وزن بازار به ۵.۴% رسید.


بازدهی قیمت

برترین‌های هفته از نظر بازدهی قیمت

در هفته‌ای که گذشت گروه‌ زراعت و خدمات وابسته درخشید و نمادهای آن با متوسط ۱۳.۲ درصد بیشترین بازدهی را رقم زدند، پس از آن هتل و رستوران بود که بیشتر از سایرین به ارزش پرتفوی سهامداران افزود؛ از طرف دیگر گروه دو نمادی استخراج نفت و خدمات جانبی تنها گروه منفی هفته بود (۲.۹-%).
سهام صنایع‌ شیمیایی فارس‌ (شفارس) بیشترین بازدهی قیمت را به ارمغان آورد (۲۸.۲%)، چرخشگر (خچرخش) دومین بازدهی برتر هفته را کسب کرد (۲۶.۷%) و کشت و صنعت شریف‌آباد (زشریف) از این نظر سوم شد؛ در طرف مقابل شرکت‌ ساختمان‌ اصفهان (ثاصفا)‌ با افت ۱۱.۴ درصدی سهامداران خود را نقره داغ کرد، سرمایه‌گذاری ساختمانی نوین (وثنو) در جایگاه دوم بدترین‌ها ایستاد (۱۱.۳-%)، شرکت فارسیت اهواز (سفاسی) نیز سوم شد.


تغییر مالکیت

برترین‌های هفته از نظر ورود و خروج پول حقیقی

صنعت محصولات شیمیایی حائز اهمیت‌ترین ورود پول حقیقی را به ارزش ۳۰۹ میلیارد تومان داشت و پس از آن در گروه سرمایه‌گذاری‌ها ۲۰۰ میلیارد تومان به نفع افراد حقیقی معامله شد؛ بیشترین ورود پول در سطح سهام شرکت‌ها به سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران (وتوصا) با رقم ۱۹۶ میلیارد تومان مربوط می‌شود.
از سوی دیگر بیشترین خروج پول اشخاص حقیقی در صنعت فلزات اساسی با رقم ۱۷۷ میلیارد تومان رخ داد و جایگاه دوم به فراورده‌های نفتی اختصاص یافت در جایی که معادل ۹۰ میلیارد تومان به دست حقوقی افتاد؛ در سطح شرکت‌ها بیشترین خروج پول به نام ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ (فملی) ثبت شد چرا که معادل ۱۲۳ میلیارد تومان از سهام حقیقی به پرتفوی حقوقی منتقل شد.


ارزش معاملات

برترین‌های هفته از نظر ارزش معاملات

گروه خودرو و ساخت قطعات که ارزش معاملات آن ۴,۱۵۰ میلیارد تومان بود باز هم به رسم هفته‌های ابتدای امسال پر معامله‌ترین گروه نام گرفت و در رتبه دوم صنعت محصولات شیمیایی معاملاتی به ارزش ۳,۳۱۵ میلیارد تومان داشت. صنعت فلزات اساسی نیز توانست با ۲,۱۲۰ میلیارد تومان مقام سوم را تصاحب کند.
گسترش سرمایه‌گذاری ‌ایران‌ خودرو (خگستر) با ارزش معاملات ۸۴۰ میلیارد تومانی برای دومین هفته متوالی عنوان سهام هفته را کسب کرد، پس از آن حدود ۷۱۹ میلیارد تومان سهام سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) دست به دست شد و در رتبه سوم شرکت سایپا (خساپا) قرار گرفت که معاملات ۶۴۷ میلیارد تومانی داشت.


داشبورد خلاصه هفتگی بورس


آخرین گزارش‌ها:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا