خلاصه بورس هفته اول آذر


بورس هفته در یک نگاه

خلاصه بورس هفته اول آذر

در هفته منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۰۳ ارزش معاملات بورس و فرابورس ۱۹,۸۱۹ میلیارد تومان بود و مجموعاً ۸۱۹ میلیارد تومان توسط افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد؛ بازدهی هم‌وزن بازار سهام نیز به ۰.۸-% رسید.


بازدهی قیمت

برترین‌های هفته از نظر بازدهی

در هفته‌ای که گذشت گروه‌ هتل و رستوران بیشترین بازدهی را رقم زد و از طرف دیگر گروه منسوجات به طور متوسط بیشترین کاهش قیمت را برای سرمایه‌گذاران خود به همراه داشت.
اگر از رشد ۳۵۰ درصدی سهام شرکت مواد ویژه لیا بعد از سه سال توقف معاملات صرف نظر کنیم سرمایه‌گذاری افتخار سهام بیشترین بازدهی را به ارمغان آورد و پشم‌بافی توس با افت ۱۹ درصدی سهامداران خود را نقره داغ کرد.


تغییر مالکیت

برترین‌های هفته از نظر ورود و خروج پول حقیقی

صنعت محصولات شیمیایی حائز اهمیت‌ترین ورود پول حقیقی را به ارزش ۹۷ میلیارد تومان داشت و پس از آن در گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات ۴۵ میلیارد تومان به نفع افراد حقیقی معامله شد. بیشترین ورود پول در نمادها به پتروشیمی فناوران با رقم ۱۲۹ میلیارد تومان مربوط می‌شود.

از سوی دیگر بیشترین خروج پول اشخاص حقیقی مربوط می‌شود به صنعت فلزات اساسی با رقم ۲۲۶ میلیارد تومان و جایگاه دوم به بیمه و صندوق ‌بازنشستگی اختصاص یافت در جایی که معادل ۱۱۰ میلیارد تومان به دست حقوقی افتاد. بیشترین خروج پول در سطح شرکت‌ها به پارس فولاد سبزوار اختصاص یافت در جایی که معادل ۷۳ میلیارد تومان از سهام حقیقی به پرتفوی حقوقی منتقل شد.


ارزش معاملات

برترین‌های هفته از نظر ارزش معاملات

پر معامله‌ترین صنعت این هفته محصولات شیمیایی با رقم ۳,۰۲۰ میلیارد تومان نام گرفت و در رتبه دوم صنعت خودرو و ساخت قطعات قرار داشت که ارزش معاملات ۱,۷۰۷ میلیارد تومانی داشت. صنعت فلزات اساسی نیز توانست با ۱,۶۰۴ میلیارد تومان مقام سوم را تصاحب کند.
سر. تأمین اجتماعی عنوان بیشترین معاملات را به ارزش ۷۵۵ میلیارد تومان کسب کرد، پس از آن حدود ۵۶۵ میلیارد تومان سهام سایر اشخاص بورس انرژی دست به دست شد و در رتبه سوم گروه بهمن قرار گرفت که معاملاتی به ارزش ۴۴۰ میلیارد تومان داشت.


آخرین گزارش‌ها:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا