خلاصه بورس هفته اول اسفند

بورس هفته در یک نگاه

خلاصه سه‌گانه بورس هفته اول اسفند

در هفته منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۰۴ مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس ۱۴,۰۰۲ میلیارد تومان بود و مجموعاً ۸۶۳ میلیارد تومان توسط افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد؛ بازدهی هم‌وزن بازار سهام نیز به ۱.۵% رسید.


بازدهی قیمت

برترین‌های هفته از نظر بازدهی قیمت

در هفته‌ای که گذشت گروه‌ پیمانکاری صنعتی درخشید و به طور متوسط بیشترین بازدهی را رقم زد (۹.۷%) و پس از آن خدمات فنی و مهندسی بود که بیشتر از سایرین به ارزش پرتفوی سهامداران افزود؛ از طرف دیگر گروه استخراج زغال سنگ بیشترین کاهش قیمت را به سرمایه‌گذاران تحمیل کرد (۴.۶-%) و کاشی و سرامیک در رتبه بعدی قرار گرفت.
سهام تایدواتر خاورمیانه بیشترین بازدهی قیمت را به ارمغان آورد (۲۳.۲%)، سیمان اصفهان دومین بازدهی برتر هفته را کسب کرد (۲۰.۸%) و کلر پارس از این نظر سوم شد؛ در طرف مقابل امور رفاهی کارگزاران پارس با افت ۱۵.۸ درصدی سهامداران خود را نقره داغ کرد، پتروشیمی داراب در جایگاه دوم بدترین‌ها ایستاد (۱۵.۷%-)، صنایع‌ کاشی و سرامیک سینا نیز سوم شد.


تغییر مالکیت

برترین‌های هفته از نظر ورود و خروج پول حقیقی

صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری حائز اهمیت‌ترین ورود پول حقیقی را به ارزش ۶۳ میلیارد تومان داشت و پس از آن در گروه حمل‌ونقل، انبارداری و ارتباطات ۶۱ میلیارد تومان به نفع افراد حقیقی معامله شد؛ بیشترین ورود پول در سطح سهام شرکت‌ها به بانک ملت با رقم ۹۴ میلیارد تومان مربوط می‌شود.
از سوی دیگر بیشترین خروج پول اشخاص حقیقی در صنعت فلزات اساسی با رقم ۳۸۷ میلیارد تومان رخ داد و جایگاه دوم به استخراج کانه‌های فلزی اختصاص یافت در جایی که معادل ۲۰۲ میلیارد تومان به دست حقوقی افتاد؛ در سطح شرکت‌ها برای هشتمین هفته متوالی بیشترین خروج پول به نام ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ ثبت شد چرا که معادل ۲۱۲ میلیارد تومان از سهام حقیقی به پرتفوی حقوقی منتقل شد.


ارزش معاملات

برترین‌های هفته از نظر ارزش معاملات

پر معامله‌ترین گروه این هفته خودرو و ساخت قطعات با رقم ۱,۹۰۸ میلیارد تومان نام گرفت و در رتبه دوم صنعت بانک‌ها و مؤسسات اعتباری معاملاتی به ارزش ۱,۵۵۶ میلیارد تومان داشت. صنعت فلزات اساسی نیز توانست با ۱,۴۲۹ میلیارد تومان مقام سوم را تصاحب کند.
بانک ملت عنوان بیشترین معاملات را به ارزش ۵۶۲ میلیارد تومان کسب کرد، پس از آن حدود ۵۴۸ میلیارد تومان سهام ایران‌ خودرو دست به دست شد و در رتبه سوم پویا زرکان آق دره قرار گرفت که معاملات ۴۵۷ میلیارد تومانی داشت.


داشبورد خلاصه هفتگی بورس


آخرین گزارشات:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا