خلاصه بورس هفته اول دی

بورس هفته در یک نگاه

خلاصه سه‌گانه بورس هفته اول دی

در هفته منتهی به ۱۴۰۰/۱۰/۰۱ مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس ۱۳,۵۱۱ میلیارد تومان بود و مجموعاً ۷۶۲ میلیارد تومان توسط افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد؛ بازدهی هم‌وزن بازار سهام نیز به ۳.۱% رسید.


بازدهی سهام

برترین‌های هفته از نظر بازدهی سهام

در هفته‌ای که گذشت گروه‌ محصولات کاغذی درخشید و به طور متوسط بیشترین بازدهی را رقم زد (۸.۶%) و پس از آن اطلاعات و ارتباطات بود که بیشتر از سایرین به ارزش پرتفوی سهامداران افزود؛ از طرف دیگر گروه پیمانکاری صنعتی بیشترین کاهش قیمت را به سرمایه‌گذاران تحمیل کرد (۳.۳-%) و خرده فروشی در رتبه بعدی قرار گرفت.
سهام تولید خاک نسوز استقلال آباده بیشترین بازدهی قیمت را به ارمغان آورد (۲۷.۳%)، رینگ‌سازی مشهد دومین بازدهی برتر هفته را کسب کرد (۲۴.۴%) و شیشه‌ همدان‌ از این نظر سوم شد؛ در طرف مقابل ریل سیر کوثر با افت ۱۶.۶ درصدی سهامداران خود را نقره داغ کرد، سرمایه‌گذاری کوه نور در جایگاه دوم بدترین‌ها ایستاد (۱۲.۷-%)، صنعتی مینو نیز سوم شد.


تغییر مالکیت

برترین‌های هفته از نظر ورود و خروج پول حقیقی

صنعت رایانه حائز اهمیت‌ترین ورود پول حقیقی را به ارزش ۳۵ میلیارد تومان داشت و پس از آن در گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات ۲۰ میلیارد تومان به نفع افراد حقیقی معامله شد؛ بیشترین ورود پول در سطح سهام شرکت‌ها به پتروشیمی پردیس با رقم ۶۹ میلیارد تومان مربوط می‌شود.
از سوی دیگر بیشترین خروج پول اشخاص حقیقی در صنعت بیمه و صندوق ‌بازنشستگی با رقم ۱۴۵ میلیارد تومان رخ داد و جایگاه دوم به فلزات اساسی اختصاص یافت در جایی که معادل ۱۲۶ میلیارد تومان به دست حقوقی افتاد؛ در سطح شرکت‌ها بیشترین خروج پول به بیمه پاسارگاد اختصاص یافت چرا که معادل ۱۰۱ میلیارد تومان از سهام حقیقی به پرتفوی حقوقی منتقل شد.


ارزش معاملات

برترین‌های هفته از نظر ارزش معاملات سهام

پر معامله‌ترین گروه این هفته محصولات شیمیایی با رقم ۱,۸۶۵ میلیارد تومان نام گرفت و در رتبه دوم صنعت خودرو و ساخت قطعات معاملاتی به ارزش ۱,۵۰۶ میلیارد تومان داشت. صنعت فلزات اساسی نیز توانست با ۱,۱۹۱ میلیارد تومان مقام سوم را تصاحب کند.
ایران‌ خودرو عنوان بیشترین معاملات را به ارزش ۴۳۲ میلیارد تومان کسب کرد، پس از آن حدود ۴۲۴ میلیارد تومان سهام فرابورس ایران دست به دست شد و در رتبه سوم بورس کالای ایران قرار گرفت که معاملات ۳۸۶ میلیارد تومانی داشت.


آخرین گزارشات:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا