خلاصه بورس هفته دوم آذر

بورس هفته در یک نگاه

خلاصه سه گانه بورس هفته دوم آذر

در هفته منتهی به ۱۴۰۰/۰۹/۱۰ ارزش معاملات بورس و فرابورس ۱۵,۹۷۱ میلیارد تومان بود و مجموعاً ۱,۶۶۸ میلیارد تومان توسط افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد؛ بازدهی هم‌وزن بازار سهام نیز به ۴.۴-% رسید.


بازدهی قیمت

برترین‌های هفته از نظر بازدهی

در هفته‌ای که گذشت هیچ صنعتی بازدهی مثبت نداشت، از طرف دیگر ولی گروه هتل و رستوران به طور متوسط بیشترین کاهش قیمت را به سرمایه‌گذاران خود وارد آورد.
سهام ریل سیر کوثر بیشترین بازدهی قیمت را به ارمغان آورد (۱۸%) و توريستی و رفاهی آبادگران كيش با افت ۲۶ درصدی سهامداران خود را نقره داغ کرد.


تغییر مالکیت

برترین‌های هفته از نظر ورود و خروج پول حقیقی

بانک‌ها و مؤسسات اعتباری حائز اهمیت‌ترین ورود پول حقیقی را به ارزش ۱۱۲ میلیارد تومان داشت و پس از آن در گروه پیمانکاری صنعتی تنها ۳ میلیارد تومان به نفع افراد حقیقی معامله شد. در سطح سهام بیشترین ورود پول به بانک گردشگری با رقم ۱۹۳ میلیارد تومان مربوط می‌شود.

از سوی دیگر بیشترین خروج پول اشخاص حقیقی مربوط می‌شود به صنعت محصولات شیمیایی با رقم ۳۲۳ میلیارد تومان و جایگاه دوم به هتل و رستوران اختصاص یافت در جایی که معادل ۲۰۴ میلیارد تومان به دست حقوقی افتاد و در سطح شرکت‌ها بیشترین خروج پول حقیقی به گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی اختصاص یافت در جایی که معادل ۱۹۹ میلیارد تومان از سهام حقیقی به پرتفوی حقوقی منتقل شد.


ارزش معاملات

برترین‌های هفته از نظر ارزش معاملات

پر معامله‌ترین صنعت این هفته محصولات شیمیایی با رقم ۲,۰۶۵ میلیارد تومان نام گرفت و در رتبه دوم صنعت فلزات اساسی ارزش معاملات ۱,۶۲۱ میلیارد تومانی داشت. بانک‌ها و مؤسسات اعتباری نیز توانست با ۱,۳۴۰ میلیارد تومان مقام سوم را تصاحب کند.

گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی عنوان بیشترین معاملات را به ارزش ۵۶۵ میلیارد تومان کسب کرد، پس از آن حدود ۵۵۱ میلیارد تومان سهام بانک گردشگری دست به دست شد و در رتبه سوم فولاد مبارکه اصفهان قرار گرفت که معاملاتی به ارزش ۳۷۴ میلیارد تومان داشت.


آخرین گزارش‌ها:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا