خلاصه بورس هفته دوم اسفند

بورس هفته در یک نگاه

خلاصه سه‌گانه بورس هفته دوم اسفند

در هفته منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۱۱ مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس ۹,۹۸۹ میلیارد تومان بود و مجموعاً ۴۶۵ میلیارد تومان توسط افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد؛ بازدهی هم‌وزن بازار سهام نیز به ۱.۲% رسید.


بازدهی قیمت

برترین‌های هفته از نظر بازدهی قیمت

در هفته‌ای که گذشت گروه‌ سایر واسطه‌گری‌های مالی درخشید و به طور متوسط بیشترین بازدهی را رقم زد (۴.۹%) و پس از آن کاشی و سرامیک بود که افت هفته قبل را جبران کرد؛ از طرف دیگر گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری بیشترین کاهش قیمت را به سرمایه‌گذاران تحمیل کرد (۲.۸-%) و ساخت محصولات فلزی در رتبه بعدی قرار گرفت.
سهام توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی بیشترین بازدهی قیمت را به ارمغان آورد (۱۹.۱%)، تأمین‌ ماسه‌ ریخته‌گری دومین بازدهی برتر هفته را کسب کرد (۱۸.۳%) و لنت ترمز ایران از این نظر سوم شد؛ در طرف مقابل قند شیروان قوچان و بجنورد با افت ۳۷.۶ درصدی سهامداران خود را نقره داغ کرد، صنایع کشاورزی و کود زنجان در جایگاه دوم بدترین‌ها ایستاد (۱۸.۹-%)، عمران و سازندگی قزوین نیز سوم شد.


تغییر مالکیت

برترین‌های هفته از نظر ورود و خروج پول حقیقی

صنعت چندرشته‌ای صنعتی حائز اهمیت‌ترین ورود پول حقیقی را به ارزش ۶۴ میلیارد تومان داشت و پس از آن در گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات ۶۰ میلیارد تومان به نفع افراد حقیقی معامله شد؛ بیشترین ورود پول در سطح سهام شرکت‌ها به سرمایه‌‌گذاری‌ شاهد با رقم ۵۲ میلیارد تومان مربوط می‌شود (حقوقی خوب فروخت) و بعد از آن سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی قرار گرفت (بعد از ثبت افزایش سرمایه سنگین خود به تازگی بازگشایی شده است).
از سوی دیگر بیشترین خروج پول اشخاص حقیقی در بانک‌ها و مؤسسات اعتباری با رقم ۱۶۲ میلیارد تومان رخ داد (هفته قبل بیشترین ورود را داشتند) و جایگاه دوم به استخراج کانه‌های فلزی اختصاص یافت در جایی که معادل ۱۳۴ میلیارد تومان به دست حقوقی افتاد؛ در سطح شرکت‌ها بیشترین خروج پول به نام بانک ملت ثبت شد چرا که معادل ۶۲ میلیارد تومان از سهام حقیقی به پرتفوی حقوقی منتقل شد.


ارزش معاملات

برترین‌های هفته از نظر ارزش معاملات

پر معامله‌ترین گروه این هفته برای دومین هفته متوالی خودرو و ساخت قطعات با رقم ۱,۰۹۴ میلیارد تومان نام گرفت و در رتبه دوم صنعت فلزات اساسی معاملاتی به ارزش ۸۷۷ میلیارد تومان داشت. صنعت محصولات شیمیایی نیز توانست با ۸۵۶ میلیارد تومان مقام سوم را تصاحب کند.
ایران‌ خودرو عنوان بیشترین معاملات را به ارزش ۳۴۱ میلیارد تومان کسب کرد، پس از آن حدود ۲۷۲ میلیارد تومان سهام پویا زرکان آق دره دست به دست شد و در رتبه سوم بانک ملت قرار گرفت که معاملات ۱۹۳ میلیارد تومانی داشت.


داشبورد خلاصه هفتگی بورس


آخرین گزارشات:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا