خلاصه بورس هفته دوم بهمن

بورس هفته در یک نگاه

خلاصه سه‌گانه بورس هفته دوم بهمن

در هفته منتهی به ۱۴۰۰/۱۱/۱۳ مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس ۱۵,۴۳۳ میلیارد تومان بود و مجموعاً ۱,۰۷۹ میلیارد تومان توسط افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد؛ بازدهی هم‌وزن بازار سهام نیز به ۳.۳% رسید.


بازدهی قیمت

برترین‌های هفته از نظر بازدهی قیمت

در هفته‌ای که گذشت گروه‌ بانک‌ها و مؤسسات اعتباری درخشید و به طور متوسط بیشترین بازدهی را رقم زد (۸.۲%) و پس از آن استخراج کانه‌های فلزی بود که بیشتر از سایرین به ارزش پرتفوی سهامداران افزود؛ از طرف دیگر گروه محصولات چوبی بیشترین کاهش قیمت را به سرمایه‌گذاران تحمیل کرد (۳.۸-%) و اطلاعات و ارتباطات در رتبه بعدی قرار گرفت.
سهام حمل ‌و نقل بین‌المللی خلیج فارس بیشترین بازدهی قیمت را به ارمغان آورد (۲۶.۳%)، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی دومین بازدهی برتر هفته را کسب کرد (۲۲.۶%) و بورس انرژی (سایر اشخاص) از این نظر سوم شد؛ در طرف مقابل عمران و سازندگی قزوین با افت ۱۵.۸ درصدی سهامداران خود را نقره داغ کرد، پتروشیمی جهرم در جایگاه دوم بدترین‌ها ایستاد (۱۵-%)، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتماد گستر نیز سوم شد.


تغییر مالکیت

برترین‌های هفته از نظر ورود و خروج پول حقیقی

صنعت واسطه‌گری‌های مالی و پولی حائز اهمیت‌ترین ورود پول حقیقی را به ارزش ۱۷ میلیارد تومان داشت و پس از آن در گروه استخراج کانه‌های فلزی ۱۴ میلیارد تومان به نفع افراد حقیقی معامله شد؛ بیشترین ورود پول در سطح سهام شرکت‌ها به بانک ملت با رقم ۶۲ میلیارد تومان مربوط می‌شود.
از سوی دیگر بیشترین خروج پول اشخاص حقیقی در صنعت فلزات اساسی با رقم ۴۱۶ میلیارد تومان رخ داد و جایگاه دوم به فراورده‌های نفتی اختصاص یافت در جایی که معادل ۲۲۷ میلیارد تومان به دست حقوقی افتاد؛ در سطح شرکت‌ها برای پنجمین هفته متوالی بیشترین خروج پول به نام ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ ثبت شد چرا که معادل ۱۷۸ میلیارد تومان از سهام حقیقی به پرتفوی حقوقی منتقل شد.


ارزش معاملات

برترین‌های هفته از نظر ارزش معاملات

پر معامله‌ترین گروه این هفته خودرو و ساخت قطعات با رقم ۲,۲۴۷ میلیارد تومان نام گرفت و در رتبه دوم صنعت فلزات اساسی معاملاتی به ارزش ۱,۸۹۴ میلیارد تومان داشت. فراورده‌های نفتی نیز توانست با ۱,۷۳۸ میلیارد تومان مقام سوم را تصاحب کند.
ایران‌ خودرو عنوان بیشترین معاملات را به ارزش ۶۴۵ میلیارد تومان کسب کرد، پس از آن حدود ۵۸۵ میلیارد تومان سهام فولاد مبارکه اصفهان دست به دست شد و در رتبه سوم پالایش نفت بندرعباس قرار گرفت که معاملات ۵۷۵ میلیارد تومانی داشت.

داشبورد خلاصه هفتگی بورس

آخرین گزارشات:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا