خلاصه بورس هفته دوم دی

بورس هفته در یک نگاه

خلاصه سه‌گانه بورس هفته دوم دی

در هفته منتهی به ۱۴۰۰/۱۰/۰۸ مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس ۱۷,۹۴۷ میلیارد تومان بود و مجموعاً ۱,۴۷۶ میلیارد تومان توسط افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد؛ بازدهی هم‌وزن بازار سهام نیز به ۲% رسید.


بازدهی سهام

برترین‌های هفته از نظر بازدهی

در هفته‌ای که گذشت گروه‌ محصولات چوبی درخشید و به طور متوسط بیشترین بازدهی را رقم زد (۱۴.۹%) و پس از آن کاشی و سرامیک بود که بیشتر از سایرین به ارزش پرتفوی سهامداران افزود؛ از طرف دیگر گروه ساخت وسایل ارتباطی بیشترین کاهش قیمت را به سرمایه‌گذاران تحمیل کرد (۴.۲-%) و اطلاعات و ارتباطات در رتبه بعدی قرار گرفت.
سهام قند نیشابور بیشترین بازدهی قیمت را به ارمغان آورد (۲۵.۵%)، گسترش صنایع ‌و خدمات کشاورزی دومین بازدهی برتر هفته را کسب کرد (۲۳.۵%) و مهندسی نصیر ماشین از این نظر سوم شد؛ در طرف مقابل بیمه حافظ با افت ۲۳.۰ درصدی سهامداران خود را نقره داغ کرد، سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان در جایگاه دوم بدترین‌ها ایستاد (۱۲.۵-%)، سرمایه‌گذاری افتخار سهام نیز سوم شد.


تغییر مالکیت

برترین‌های هفته از نظر ورود و خروج پول حقیقی

صنعت حمل‌ونقل، انبارداری و ارتباطات حائز اهمیت‌ترین ورود پول حقیقی را به ارزش ۴۷ میلیارد تومان داشت و پس از آن در گروه کمکی نهادهای ‌مالی ۶ میلیارد تومان به نفع افراد حقیقی معامله شد؛ بیشترین ورود پول در سطح سهام شرکت‌ها به ریل‌پرداز نوآفرین با رقم ۶۴ میلیارد تومان مربوط می‌شود.
از سوی دیگر بیشترین خروج پول اشخاص حقیقی در صنعت فلزات اساسی با رقم ۳۳۸ میلیارد تومان رخ داد و جایگاه دوم به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری اختصاص یافت در جایی که معادل ۲۱۱ میلیارد تومان به دست حقوقی افتاد؛ در سطح شرکت‌ها بیشترین خروج پول به نام فولاد مبارکه اصفهان ثبت شد چرا که معادل ۱۰۵ میلیارد تومان از سهام حقیقی به پرتفوی حقوقی منتقل شد.


ارزش معاملات

برترین‌های هفته از نظر ارزش معاملات

پر معامله‌ترین گروه این هفته خودرو و ساخت قطعات با رقم ۲,۰۰۰ میلیارد تومان نام گرفت و در رتبه دوم صنعت فلزات اساسی معاملاتی به ارزش ۱,۹۶۲ میلیارد تومان داشت. صنعت محصولات شیمیایی نیز توانست با ۱,۸۱۲ میلیارد تومان مقام سوم را تصاحب کند.
سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی عنوان بیشترین معاملات را به ارزش ۷۹۲ میلیارد تومان کسب کرد، پس از آن حدود ۴۸۵ میلیارد تومان سهام پالایش نفت بندرعباس دست به دست شد و در رتبه سوم ایران‌ خودرو قرار گرفت که معاملات ۴۵۷ میلیارد تومانی داشت.

داشبورد خلاصه هفتگی بورس

آخرین گزارش‌ها:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا