خلاصه بورس هفته دوم فروردین

بورس هفته در یک نگاه

خلاصه سه‌گانه بورس هفته دوم فروردین

نخستین هفته معاملاتی سال ۱۴۰۱ در بورس و فرابورس مجموعاً ۱۹,۸۶۷ میلیارد تومان سهام و حق تقدم سهام معامله شد، ۴۱۳ میلیارد تومان توسط افراد حقیقی وارد بازار سهام شد و بازدهی هم‌وزن بازار به ۴.۸% رسید.


بازدهی قیمت

برترین‌های هفته از نظر بازدهی قیمت

در هفته‌ای که گذشت گروه‌ مواد و محصولات دارویی درخشید و به طور متوسط بیشترین بازدهی را رقم زد (۹.۰%) و پس از آن مخابرات بود که بیشتر از سایرین به ارزش پرتفوی سهامداران افزود؛ از طرف دیگر گروه ساخت وسایل ارتباطی تنها صنعت منفی هفته بود.
سهام سرمایه‌گذاری سایپا (وساپا) بیشترین بازدهی قیمت را به ارمغان آورد (۲۵.۹%)، گسترش سرمایه‌گذاری ‌ایران‌ خودرو (خگستر) دومین بازدهی برتر هفته را کسب کرد (۲۵%) و محورسازان ایران‌خودرو (خوساز) از این نظر سوم شد؛ در طرف مقابل دشت‌ مرغاب‌ (غدشت) با برند یک و یک افت ۲۶ درصدی داشت، سامان گستر اصفهان (ثامان) در جایگاه دوم بدترین‌ها ایستاد (۱۲.۳-%)، گروه صنعتی و معدنی امیر (وامیر) نیز سوم شد.


تغییر مالکیت

برترین‌های هفته از نظر ورود و خروج پول حقیقی

صنعت محصولات شیمیایی حائز اهمیت‌ترین ورود پول حقیقی را به ارزش ۲۸۴ میلیارد تومان داشت و پس از آن در گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری ۱۵۷ میلیارد تومان به نفع افراد حقیقی معامله شد؛ بیشترین ورود پول در سطح سهام شرکت‌ها به بانک ملت (وبملت) با رقم ۹۱ میلیارد تومان مربوط می‌شود.
از سوی دیگر بیشترین خروج پول اشخاص حقیقی در صنعت استخراج کانه‌های فلزی با رقم ۵۶ میلیارد تومان رخ داد و جایگاه دوم به فلزات اساسی اختصاص یافت در جایی که معادل ۴۰ میلیارد تومان به دست حقوقی افتاد؛ در سطح شرکت‌ها بیشترین خروج پول به نام ایران‌ خودرو ثبت شد چرا که معادل ۴۴ میلیارد تومان از سهام حقیقی به پرتفوی حقوقی منتقل شد.


ارزش معاملات

برترین‌های هفته از نظر ارزش معاملات

پر معامله‌ترین گروه این هفته خودرو و ساخت قطعات با رقم قابل توجه ۵,۱۱۸ میلیارد تومان نام گرفت و در رتبه دوم صنعت محصولات شیمیایی معاملاتی به ارزش ۱,۷۳۷ میلیارد تومان داشت. صنعت فراورده‌های نفتی نیز توانست با ۱,۷۳۳ میلیارد تومان مقام سوم را تصاحب کند.
ایران‌ خودرو عنوان بیشترین معاملات را به ارزش ۱,۴۲۱ میلیارد تومان کسب کرد، پس از آن حدود ۱,۳۵۰ میلیارد تومان سهام شرکت سایپا (خساپا) دست به دست شد و در رتبه سوم گسترش سرمایه‌گذاری ‌ایران‌ خودرو (خگستر) قرار گرفت که معاملات ۱,۱۴۸ میلیارد تومانی داشت.


داشبورد خلاصه هفتگی بورس


آخرین گزارشات:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا