خلاصه بورس هفته سوم آبان

بورس این هفته در یک نگاه

خلاصه هفته سوم آبان بورس

در هفته منتهی به ۱۴۰۰/۰۸/۱۹ ارزش معاملات بورس و فرابورس ۲۵,۸۲۶ میلیارد تومان بود و مجموعاً ۱۶۶ میلیارد تومان توسط افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد. بازدهی هم‌وزن بازار سهام نیز به ۳.۸% رسید.


ترین‌های بازدهی

ترین‌های بازدهی هفته

در هفته‌ای که گذشت گروه‌ فرآورده‌های نفتی بیشترین بازدهی را رقم زد و از طرف دیگر صنعت واسطه‌گری‌های مالی و پولی به طور متوسط بیشترین کاهش قیمت را به همراه داشت.
سهام رایان هم‌افزا بیشترین بازدهی مثبت را نصیب سهامداران خود کرد و شرکت سخت آژند با افت ۳۴ درصدی سهامداران خود را نقره داغ کرد.


ترین‌های تغییر مالکیت

ترین‌های ورود و خروج پول هفته

صنعت محصولات شیمیایی حائز اهمیت‌ترین ورود پول حقیقی را به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان داشت و پس از آن در گروه خودرو و ساخت قطعات ۱۱۹ میلیارد تومان به نفع افراد حقیقی معامله شد.
از سوی دیگر بیشترین خروج اشخاص حقیقی مربوط می‌شود به صنعت فلزات اساسی با رقم ۳۷۴ میلیارد تومان و جایگاه دوم به استخراج کانه‌های فلزی اختصاص یافت در جایی که معادل ۶۱ میلیارد تومان به دست حقوقی افتاد.
بیشترین ورود پول حقیقی مربوط می‌شود به پتروشیمی زاگرس به رقم ۸۵ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول حقیقی به فولاد مبارکه اصفهان اختصاص یافت در جایی که معادل ۱۱۶ میلیارد تومان از سهام حقیقی به پرتفوی حقوقی منتقل شد.


ترین‌های ارزش معاملات

ترین‌های ارزش معاملات هفته

پر معامله‌ترین صنعت این هفته خودرو و ساخت قطعات با رقم ۳,۹۳۷ میلیارد تومان نام گرفت و در رتبه دوم صنعت محصولات شیمیایی قرار داشت که ارزش معاملات آن ۳,۰۵۰ میلیارد تومان شد. صنعت فلزات اساسی نیز توانست با ۲,۳۵۸ میلیارد تومان مقام سوم را تصاحب کند.
سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی عنوان بیشترین معاملات را به ارزش ۱,۱۱۷ میلیارد تومان کسب کرد، پس از آن حدود ۱,۰۹۷ میلیارد تومان سهام ایران‌ خودرو دست به دست شد و در رتبه سوم سایپا قرار گرفت که معاملاتی به ارزش ۶۸۸ میلیارد تومان داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا