خلاصه بورس هفته سوم اسفند

بورس هفته در یک نگاه

خلاصه سه‌گانه بورس هفته سوم اسفند

در هفته منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۱۸ مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس ۲۰,۵۶۴ میلیارد تومان بود (۶۵% بالاتر از متوسط هفته قبل) و مجموعاً ۱۴۴ میلیارد تومان توسط افراد حقیقی وارد بازار سهام شد (بعد از شش ماه)؛ بازدهی هم‌وزن بازار سهام نیز به ۲.۱% رسید.


بازدهی قیمت

برترین‌های هفته از نظر بازدهی قیمت

در هفته‌ای که گذشت گروه‌ فراورده‌های نفتی درخشید و به طور متوسط بیشترین بازدهی را رقم زد (۹.۰%) و پس از آن استخراج کانه‌های فلزی بود که بیشتر از سایرین به ارزش پرتفوی سهامداران افزود؛ از طرف دیگر گروه خدمات فنی و مهندسی بیشترین کاهش قیمت را به سرمایه‌گذاران تحمیل کرد (۴.۳-%) و محصولات چوبی در رتبه بعدی قرار گرفت.
سهام بهمن دیزل بیشترین بازدهی قیمت را به ارمغان آورد (۳۲.۲%)، معادن‌ بافق‌ دومین بازدهی برتر هفته را کسب کرد (۲۳.۸%) و توسعه‌ معادن‌ روی ایران‌ از این نظر سوم شد؛ در طرف مقابل گز سکه با افت ۱۹.۹ درصدی سهامداران خود را نقره داغ کرد، پتروشیمی داراب در جایگاه دوم بدترین‌ها ایستاد (۱۵.۶-%)، شیر پگاه آذربایجان شرقی نیز سوم شد.


تغییر مالکیت

برترین‌های هفته از نظر ورود پول حقیقی

صنعت محصولات شیمیایی حائز اهمیت‌ترین ورود پول حقیقی را به ارزش ۲۰۳ میلیارد تومان داشت و پس از آن در گروه فراورده‌های نفتی ۱۴۳ میلیارد تومان به نفع افراد حقیقی معامله شد؛ بیشترین ورود پول در سطح سهام شرکت‌ها به فولاد مبارکه اصفهان با رقم ۷۰ میلیارد تومان مربوط می‌شود.
از سوی دیگر بیشترین خروج پول اشخاص حقیقی در صنعت بیمه و صندوق ‌بازنشستگی با رقم ۱۲۶ میلیارد تومان رخ داد و جایگاه دوم به مواد و محصولات دارویی اختصاص یافت در جایی که معادل ۵۴ میلیارد تومان به دست حقوقی افتاد؛ در سطح شرکت‌ها بیشترین خروج پول به نام بیمه پاسارگاد ثبت شد چرا که معادل ۷۷ میلیارد تومان از سهام حقیقی به پرتفوی حقوقی منتقل شد.


ارزش معاملات

برترین‌های هفته از نظر ارزش معاملات

پر معامله‌ترین گروه این هفته فراورده‌های نفتی با رقم ۲,۸۹۴ میلیارد تومان نام گرفت و در رتبه دوم صنعت فلزات اساسی معاملاتی به ارزش ۲,۵۷۱ میلیارد تومان داشت. صنعت محصولات شیمیایی نیز توانست با ۲,۱۶۱ میلیارد تومان مقام سوم را تصاحب کند.
پالایش نفت بندرعباس عنوان بیشترین معاملات را به ارزش ۹۲۹ میلیارد تومان کسب کرد، پس از آن حدود ۸۶۶ میلیارد تومان سهام پالایش نفت تهران دست به دست شد و در رتبه سوم سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی قرار گرفت که معاملات ۸۱۲ میلیارد تومانی داشت.


داشبورد خلاصه هفتگی بورس


آخرین گزارشات:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا