خلاصه بورس هفته سوم بهمن

بورس هفته در یک نگاه

خلاصه سه‌گانه بورس هفته سوم بهمن

در هفته منتهی به ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس ۱۴,۵۳۸ میلیارد تومان بود و مجموعاً ۲,۴۹۰ میلیارد تومان توسط افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد؛ بازدهی هم‌وزن بازار سهام نیز به ۲.۲-% رسید.


بازدهی قیمت

برترین‌های هفته از نظر بازدهی قیمت

در هفته‌ای که گذشت گروه‌ ساخت وسایل ارتباطی درخشید و به طور متوسط بیشترین بازدهی را رقم زد (۴.۵%) و پس از آن استخراج کانه‌های فلزی بود که بیشتر از سایرین به ارزش پرتفوی سهامداران افزود؛ از طرف دیگر گروه محصولات غذایی و آشامیدنی بیشترین کاهش قیمت را به سرمایه‌گذاران تحمیل کرد (۵.۳-%) و اطلاعات و ارتباطات در رتبه بعدی قرار گرفت.
سهام پارس‌ الکتریک که افزایش سرمایه ۷۳۳ درصدی از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی در پیش دارد بیشترین بازدهی قیمت را به ارمغان آورد (۲۳.۳%)، کشت و دام قیام اصفهان این هفته نیز ۲۰% رشد کرد و دومین بازدهی برتر هفته لقب گرفت و سرامیک‌های صنعتی اردکان پس از آن سوم شد؛ در طرف مقابل بازرسی مهندسی و صنعتی ایران با افت ۲۸.۸ درصدی سهامداران خود را نقره داغ کرد، کمک فنر ایندامین در جایگاه دوم بدترین‌ها ایستاد (۱۶.۲-%)، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتماد گستر نیز برای دومین هفته متوالی سوم شد.


تغییر مالکیت

برترین‌های هفته از نظر ورود و خروج پول حقیقی

صنعت استخراج کانه‌های فلزی حائز اهمیت‌ترین ورود پول حقیقی را به ارزش ۵۸ میلیارد تومان داشت و پس از آن در گروه ساخت وسایل ارتباطی ۳ میلیارد تومان به نفع افراد حقیقی معامله شد؛ بیشترین ورود پول در سطح سهام شرکت‌ها به سهام تازه وارد تجلی توسعه معادن و فلزات با رقم ۱۴۱ میلیارد تومان مربوط می‌شود.
از سوی دیگر بیشترین خروج پول اشخاص حقیقی در صنعت فلزات اساسی با رقم ۹۰۶ میلیارد تومان رخ داد و جایگاه دوم به محصولات شیمیایی اختصاص یافت در جایی که معادل ۳۹۸ میلیارد تومان به دست حقوقی افتاد؛ در سطح شرکت‌ها برای ششمین هفته متوالی بیشترین خروج پول به نام ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ ثبت شد چرا که معادل ۳۹۶ میلیارد تومان از سهام حقیقی به پرتفوی حقوقی منتقل شد.


ارزش معاملات

برترین‌های هفته از نظر ارزش معاملات

پر معامله‌ترین گروه این هفته فلزات اساسی با رقم ۲,۱۲۳ میلیارد تومان نام گرفت و در رتبه دوم صنعت خودرو و ساخت قطعات معاملاتی به ارزش ۱,۷۰۰ میلیارد تومان داشت. صنعت محصولات شیمیایی نیز توانست با ۱,۳۲۳ میلیارد تومان مقام سوم را تصاحب کند.
فولاد مبارکه اصفهان عنوان بیشترین معاملات را به ارزش ۶۹۶ میلیارد تومان کسب کرد، پس از آن حدود ۶۵۱ میلیارد تومان سهام ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ دست به دست شد و در رتبه سوم تجلی توسعه معادن و فلزات قرار گرفت که معاملات ۵۵۰ میلیارد تومانی داشت.


داشبورد خلاصه هفتگی بورس

آخرین گزارش‌ها:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا