خلاصه بورس هفته سوم دی

بورس هفته در یک نگاه

خلاصه سه‌گانه بورس هفته سوم دی

در هفته منتهی به ۱۴۰۰/۱۰/۱۵ مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس ۱۱,۴۷۵ میلیارد تومان بود و مجموعاً ۱,۵۵۴ میلیارد تومان توسط افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد؛ بازدهی هم‌وزن بازار سهام نیز به ۲.۲-% رسید.


بازدهی سهام

برترین‌های هفته از نظر بازدهی

در هفته‌ای که گذشت گروه‌ محصولات چوبی درخشید و به طور متوسط بیشترین بازدهی را رقم زد (۸.۹%) و پس از آن خدمات فنی و مهندسی بود که بیشتر از سایرین به ارزش پرتفوی سهامداران افزود؛ از طرف دیگر گروه هتل و رستوران بیشترین کاهش قیمت را به سرمایه‌گذاران تحمیل کرد (۵.۸-%) و ساخت محصولات فلزی در رتبه بعدی قرار گرفت.
سهام صنایع چوب خزر کاسپین بیشترین بازدهی قیمت را به ارمغان آورد (۲۲.۲%)، بنیان دیزل دومین بازدهی برتر هفته را کسب کرد (۲۲.۰%) و توسعه و عمران شهرستان نائین از این نظر سوم شد؛ در طرف مقابل آلومتک با افت ۱۷.۶ درصدی سهامداران خود را نقره داغ کرد، ساختمانی نام‌آوران مهندسی در جایگاه دوم بدترین‌ها ایستاد (۱۷.۶-%)، سیمان مجد خواف نیز سوم شد.


تغییر مالکیت

برترین‌های هفته از نظر ورود و خروج پول حقیقی

صنعت حمل‌ونقل، انبارداری و ارتباطات حائز اهمیت‌ترین ورود پول حقیقی را به ارزش ۸ میلیارد تومان داشت و پس از آن در گروه صنایع کم جمعیت ۷ میلیارد تومان به نفع افراد حقیقی معامله شد؛ بیشترین ورود پول در سطح سهام شرکت‌ها به ریل‌پرداز نوآفرین با رقم ۳۰ میلیارد تومان مربوط می‌شود.
از سوی دیگر بیشترین خروج پول اشخاص حقیقی در صنعت فلزات اساسی با رقم ۴۴۶ میلیارد تومان رخ داد و جایگاه دوم به محصولات شیمیایی اختصاص یافت در جایی که معادل ۲۲۱ میلیارد تومان به دست حقوقی افتاد؛ در سطح شرکت‌ها بیشترین خروج پول به نام ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ ثبت شد چرا که معادل ۱۲۷ میلیارد تومان از سهام حقیقی به پرتفوی حقوقی منتقل شد.


ارزش معاملات

برترین‌های هفته از نظر ارزش معاملات

پر معامله‌ترین گروه این هفته خودرو و ساخت قطعات با رقم ۱,۵۱۲ میلیارد تومان نام گرفت و در رتبه دوم صنعت محصولات شیمیایی معاملاتی به ارزش ۱,۴۸۰ میلیارد تومان داشت. صنعت فلزات اساسی نیز توانست با ۱,۲۶۰ میلیارد تومان مقام سوم را تصاحب کند.
پتروشیمی پردیس عنوان بیشترین معاملات را به ارزش ۳۲۶ میلیارد تومان کسب کرد، پس از آن حدود ۲۹۲ میلیارد تومان سهام ایران‌ خودرو دست به دست شد و در رتبه سوم ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ قرار گرفت که معاملات ۲۲۸ میلیارد تومانی داشت.

داشبورد خلاصه هفتگی بورس

آخرین گزارش‌ها:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا