خلاصه بورس هفته سوم فروردین

بورس هفته در یک نگاه

خلاصه سه‌گانه بورس هفته سوم فروردین

هفته منتهی به ۱۴۰۱/۰۱/۱۷ در بورس و فرابورس مجموعاً ۲۴,۳۱۵ میلیارد تومان سهام و حق تقدم سهام معامله شد، تراز ورود و خروج پول افراد حقیقی برابر بود و بازدهی هم‌وزن بازار به ۳.۱% رسید.


بازدهی قیمت

برترین‌های هفته از نظر بازدهی قیمت

در هفته‌ای که گذشت گروه‌ کوچک خرده فروشی شامل دو سهام افق کوروش و قاسم ایران درخشید و به طور متوسط بیشترین بازدهی را رقم زد (۸.۴%) و پس از آن گروه مخابرات متشکل از سهام مخابرات ایران (اخابر) و همراه اول باز هم به طور متوسط ۸ درصد رشد کرد؛ از طرف دیگر گروه پیمانکاری صنعتی بیشترین کاهش قیمت را به سرمایه‌گذاران تحمیل کرد (۵.۸-%) و استخراج نفت و خدمات جانبی در رتبه بعدی قرار گرفت.
سهام سیمان‌ ایلام‌ (سیلام) بیشترین بازدهی قیمت را به ارمغان آورد (۲۱.۲%)، خوراک دام‌ پارس‌ (غدام) دومین بازدهی برتر هفته را کسب کرد (۱۹.۸%) و تأمین سرمایه نوین (تنوین) از این نظر سوم شد؛ در طرف مقابل مهندسی ساختمان تأسیسات راه‌آهن (بالاس) با افت ۱۳.۴ درصدی سهامداران خود را نقره داغ کرد، سیمان اصفهان (سصفها) در جایگاه دوم بدترین‌ها ایستاد (۱۱.۳-%)، فنرسازی زر (خزر) نیز سوم شد.


تغییر مالکیت

برترین‌های هفته از نظر جریان پول حقیقی

صنعت خودرو و ساخت قطعات حائز اهمیت‌ترین ورود پول حقیقی را به ارزش ۱۰۷ میلیارد تومان داشت و پس از آن در گروه فراورده‌های نفتی ۹۵ میلیارد تومان به نفع افراد حقیقی معامله شد؛ بیشترین ورود پول در سطح سهام شرکت‌ها به پالایش نفت اصفهان (شپنا) با رقم ۱۸۶ میلیارد تومان مربوط می‌شود.
از سوی دیگر بیشترین خروج پول اشخاص حقیقی برای دومین هفته متوالی در صنعت استخراج کانه‌های فلزی با رقم ۱۳۰ میلیارد تومان رخ داد و جایگاه دوم به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری اختصاص یافت در جایی که معادل ۴۹ میلیارد تومان به دست حقوقی افتاد؛ در سطح شرکت‌ها بیشترین خروج پول به نام توسعه‌ معادن ‌و فلزات‌ (ومعادن) ثبت شد چرا که معادل ۱۳۹ میلیارد تومان از سهام حقیقی به پرتفوی حقوقی منتقل شد.


ارزش معاملات

برترین‌های هفته از نظر ارزش معاملات

پر معامله‌ترین گروه هفته باز هم خودرو و ساخت قطعات نام گرفت که در دو هفته حدود ۱۰ ه.م.ت. (۱۰ هزار میلیارد تومان) داد و ستد شد، در رتبه دوم صنعت فراورده‌های نفتی معاملاتی به ارزش ۲,۴۲۸ میلیارد تومان داشت و صنعت فلزات اساسی نیز توانست با ۲,۳۱۴ میلیارد تومان مقام سوم را تصاحب کند.
ایران خودرو ۱,۵۰۰ و سایپا (خساپا) ۱,۲۱۹ میلیارد تومان معامله شدند و برای دومین هفته متوالی در صدر جدول معاملات قرار گرفتند، در رتبه سوم هفته نیز پالایش نفت اصفهان (شپنا) قرار گرفت که معاملات ۱,۰۰۴ میلیارد تومانی داشت.


داشبورد خلاصه هفتگی بورس


آخرین گزارشات:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا