خلاصه بورس هفته چهارم آبان


بورس هفته در یک نگاه

خلاصه بورس هفته چهارم آبان

در هفته منتهی به ۱۴۰۰/۰۸/۲۶ ارزش معاملات بورس و فرابورس ۲۰,۵۱۲ میلیارد تومان بود و مجموعاً ۱,۲۰۶ میلیارد تومان توسط افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد. بازدهی هم‌وزن بازار سهام نیز به ۰.۸-% رسید.


بازدهی قیمت

برترین‌های هفته از نظر بازدهی

در هفته‌ای که گذشت گروه‌ اطلاعات و ارتباطات بیشترین بازدهی را رقم زد و از طرف دیگر گروه پیمانکاری صنعتی به طور متوسط بیشترین کاهش قیمت را برای سرمایه‌گذاران خود به همراه داشت.
سهام بورس اوراق بهادار تهران بیشترین بازدهی را به ارمغان آورد و سرمایه‌گذاری شفا دارو با افت ۲۰ درصدی سهامداران خود را نقره داغ کرد.


تغییر مالکیت

برترین‌های هفته از نظر ورود و خروج پول حقیقی

صنعت فعالیتهای کمکی به نهادهای‌مالی حائز اهمیت‌ترین ورود پول حقیقی را به ارزش ۱۳۷ میلیارد تومان داشت و پس از آن در گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات ۵۵ میلیارد تومان به نفع افراد حقیقی معامله شد. بیشترین ورود پول در سطح شرکت‌ها به بورس اوراق بهادار تهران با رقم ۱۱۶ میلیارد تومان مربوط می‌شود.
از سوی دیگر بیشترین خروج اشخاص حقیقی تعلق گرفت به صنعت فلزات اساسی با رقم ۲۹۶ میلیارد تومان و جایگاه دوم به فراورده‌های نفتی اختصاص یافت در جایی که معادل ۱۹۴ میلیارد تومان به دست حقوقی افتاد. بیشترین خروج پول حقیقی به پالایش نفت اصفهان اختصاص یافت در جایی که معادل ۱۰۰ میلیارد تومان از سهام حقیقی به پرتفوی حقوقی منتقل شد.


ارزش معاملات

برترین‌های هفته از نظر ارزش معاملات

پر معامله‌ترین صنعت این هفته محصولات شیمیایی با رقم ۲,۶۶۵ میلیارد تومان نام گرفت و در رتبه دوم صنعت فعالیتهای کمکی به نهادهای‌مالی قرار داشت که ارزش معاملات آن ۱,۸۱۲ میلیارد تومان شد. صنعت فلزات اساسی نیز توانست با ۱,۷۲۲ میلیارد تومان مقام سوم را تصاحب کند.
بورس اوراق بهادار تهران عنوان بیشترین معاملات را به ارزش ۸۷۵ میلیارد تومان کسب کرد، پس از آن حدود ۵۰۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی دست به دست شد و در رتبه سوم پالایش نفت بندرعباس قرار گرفت که معاملاتی به ارزش ۳۷۰ میلیارد تومان داشت.


گزارش‌های مشابه:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا