خلاصه بورس هفته چهارم اسفند

بورس هفته در یک نگاه

خلاصه سه‌گانه بورس هفته چهارم اسفند

در هفته منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس ۱۴,۳۷۲ میلیارد تومان بود و مجموعاً ۱,۴۴۷ میلیارد تومان توسط افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد؛ بازدهی هم‌وزن بازار سهام نیز به ۰.۳% رسید.


بازدهی قیمت

برترین‌های هفته از نظر بازدهی قیمت

در هفته‌ای که گذشت گروه‌ عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم درخشید و به طور متوسط بیشترین بازدهی را رقم زد (۴.۹%) و پس از آن زراعت و خدمات وابسته بود که بیشتر از سایرین به ارزش پرتفوی سهامداران افزود؛ از طرف دیگر گروه ساخت وسایل ارتباطی بیشترین کاهش قیمت را به سرمایه‌گذاران تحمیل کرد (۴.۶-%) و منسوجات در رتبه بعدی قرار گرفت.
سهام کشت و صنعت جوین بیشترین بازدهی قیمت را به ارمغان آورد (۳۰.۸%)، سرمایه‌گذاری کوه نور دومین بازدهی برتر هفته را کسب کرد (۲۴.۸%) و تولید نیروی برق دماوند از این نظر سوم شد؛ در طرف مقابل لامپ‌ پارس‌ شهاب‌ با افت ۲۰.۵ درصدی سهامداران خود را نقره داغ کرد، گسترش صنایع ‌و خدمات کشاورزی در جایگاه دوم بدترین‌ها ایستاد (۲۰.۲-%)، پتروشیمی داراب نیز سوم شد.


تغییر مالکیت

برترین‌های هفته از نظر ورود و خروچ پول حقیقی

صنعت عرضه برق، گاز، بخار و آب ‌گرم حائز اهمیت‌ترین ورود پول حقیقی را به ارزش ۳۹ میلیارد تومان داشت و پس از آن در گروه پیمانکاری صنعتی ۱۸ میلیارد تومان به نفع افراد حقیقی معامله شد؛ بیشترین ورود پول در سطح سهام شرکت‌ها به مبین انرژی خلیج فارس با رقم ۴۷ میلیارد تومان مربوط می‌شود.
از سوی دیگر بیشترین خروج پول اشخاص حقیقی در صنعت فراورده‌های نفتی با رقم ۴۳۰ میلیارد تومان رخ داد و جایگاه دوم به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری اختصاص یافت در جایی که معادل ۲۹۵ میلیارد تومان به دست حقوقی افتاد؛ در سطح شرکت‌ها بیشترین خروج پول به نام پالایش نفت بندرعباس ثبت شد چرا که معادل ۱۴۹ میلیارد تومان از سهام حقیقی به پرتفوی حقوقی منتقل شد.


ارزش معاملات

برترین‌های هفته از نظر ارزش معاملات

پر معامله‌ترین گروه این هفته خودرو و ساخت قطعات با رقم ۱,۸۳۶ میلیارد تومان نام گرفت و به جای فراورده‌های نفتی رتبه اول هفته شد، در رتبه دوم صنعت فلزات اساسی معاملاتی به ارزش ۱,۵۶۵ میلیارد تومان داشت. صنعت محصولات شیمیایی نیز توانست با ۱,۴۴۸ میلیارد تومان مقام سوم را تصاحب کند.
ایران‌ خودرو عنوان بیشترین معاملات را به ارزش ۵۸۳ میلیارد تومان کسب کرد، پس از آن حدود ۵۴۱ میلیارد تومان سهام پالایش نفت تهران دست به دست شد و در رتبه سوم پالایش نفت بندرعباس که معاملات ۳۴۰ میلیارد تومانی داشت قرار گرفت.


داشبورد خلاصه هفتگی بورس


آخرین گزارشات:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا