خلاصه بورس هفته چهارم بهمن

بورس هفته در یک نگاه

خلاصه سه‌گانه بورس هفته چهارم بهمن

در هفته منتهی به ۱۴۰۰/۱۱/۲۷ مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس ۹,۹۰۹ میلیارد تومان بود و مجموعاً ۱,۱۱۷ میلیارد تومان توسط افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد؛ بازدهی هم‌وزن بازار سهام نیز به ۰.۴-% رسید.


بازدهی قیمت

برترین‌های هفته از نظر بازدهی قیمت

در هفته‌ای که گذشت گروه‌ محصولات کاغذی بخشی از افت هفته قبل را جبران کرد و به طور متوسط ۳.۹% بازدهی رقم زد و پس از آن قند و شکر بود که بیشتر از سایرین به ارزش پرتفوی سهامداران افزود؛ از طرف دیگر گروه منسوجات بیشترین کاهش قیمت را به سرمایه‌گذاران تحمیل کرد (۶.۲-%) و رایانه و فعالیتهای وابسته در رتبه بعدی قرار گرفت.
سهام جدیدالورود پویا زرکان آق دره بیشترین بازدهی قیمت را به ارمغان آورد (۱۹.۹%)، کشت و صنعت پیاذر دومین بازدهی برتر هفته را کسب کرد (۱۷.۲%) و لعابیران‌ از این نظر سوم شد؛ در طرف مقابل سرمایه‌گذاری صنعت‌ نفت‌ با افت ۱۳.۷ درصدی سهامداران خود را نقره داغ کرد، عمران و سازندگی قزوین در جایگاه دوم بدترین‌ها ایستاد (۱۳.۱-%)، سرمایه‌گذاری آرین توسکا نیز سوم شد.


تغییر مالکیت

برترین‌های هفته از نظر ورود و خروج پول حقیقی

صنعت زراعت و خدمات وابسته حائز اهمیت‌ترین ورود پول حقیقی را به ارزش ۲۲ میلیارد تومان داشت و پس از آن در گروه سرمایه‌گذاری‌ها ۱۴ میلیارد تومان به نفع افراد حقیقی معامله شد؛ بیشترین ورود پول در سطح سهام شرکت‌ها به سپید ماکیان با رقم ۲۵ میلیارد تومان مربوط می‌شود.
از سوی دیگر بیشترین خروج پول اشخاص حقیقی باز هم در صنعت فلزات اساسی با رقم ۲۲۴ میلیارد تومان رخ داد و جایگاه دوم به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری اختصاص یافت در جایی که معادل ۱۷۲ میلیارد تومان به دست حقوقی افتاد؛ در سطح شرکت‌ها برای هفتمین هفته متوالی بیشترین خروج پول به نام ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ ثبت شد چرا که معادل ۱۱۵ میلیارد تومان از سهام حقیقی به پرتفوی حقوقی منتقل شد.


ارزش معاملات

برترین‌های هفته از نظر ارزش معاملات

در اتفاقی کم سابقه استخراج کانه‌های فلزی پر معامله‌ترین گروه هفته با رقم ۱,۳۳۲ میلیارد تومان لقب گرفت و در رتبه دوم صنعت خودرو و ساخت قطعات معاملاتی به ارزش ۱,۱۷۹ میلیارد تومان داشت. صنعت فلزات اساسی نیز توانست با ۱,۰۵۵ میلیارد تومان مقام سوم را تصاحب کند.
تجلی توسعه معادن و فلزات عنوان بیشترین معاملات را به ارزش ۴۶۲ میلیارد تومان کسب کرد، پس از آن حدود ۳۸۷ میلیارد تومان سهام پویا زرکان آق دره دست به دست شد و در رتبه سوم حق تقدم مدیریت سرمایه‌گذاری امید قرار گرفت که معاملات ۲۸۳ میلیارد تومانی داشت.


داشبورد خلاصه هفتگی بورس

آخرین گزارشات:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا