خلاصه بورس هفته چهارم دی

بورس هفته در یک نگاه

خلاصه سه‌گانه بورس هفته چهارم دی

در هفته منتهی به ۱۴۰۰/۱۰/۲۲ مجموع ارزش معاملات بورس و فرابورس ۱۲,۶۳۵ میلیارد تومان بود و مجموعاً ۱,۳۱۶ میلیارد تومان توسط افراد حقیقی از بازار سهام خارج شد؛ بازدهی هم‌وزن بازار سهام نیز به ۱.۸-% رسید.


بازدهی سهام

برترین‌های هفته از نظر بازدهی

▪️در هفته‌ای که گذشت گروه‌ خرده فروشی درخشید و به طور متوسط بیشترین بازدهی را رقم زد (۵.۹%) و پس از آن خودرو و ساخت قطعات بود که بیشتر از سایرین به ارزش پرتفوی سهامداران افزود؛ از طرف دیگر گروه خدمات فنی و مهندسی بیشترین کاهش قیمت را به سرمایه‌گذاران تحمیل کرد (۶.۴-%) و ساخت محصولات فلزی در رتبه بعدی قرار گرفت.
▫️سهام قطعات‌ اتومبیل‌ ایران‌ بیشترین بازدهی قیمت را به ارمغان آورد (۱۸%)، سایپا دیزل دومین بازدهی برتر هفته را کسب کرد (۱۷.۷%) و صنایع بهداشتی ساینا از این نظر سوم شد؛ در طرف مقابل شیر پگاه اصفهان با افت ۱۶.۲ درصدی سهامداران خود را نقره داغ کرد، سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران در جایگاه دوم بدترین‌ها ایستاد (۱۵.۷-%)، مهندسی صنعتی روان فن‌آور نیز سوم شد.


تغییر مالکیت

برترین‌های هفته از نظر ورود و خروج پول حقیقی

▪️صنعت هتل و رستوران حائز اهمیت‌ترین ورود پول حقیقی را به ارزش ۱۴ میلیارد تومان داشت و پس از آن در گروه قند و شکر ۷ میلیارد تومان به نفع افراد حقیقی معامله شد؛ بیشترین ورود پول در سطح سهام شرکت‌ها به گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با رقم ۳۱ میلیارد تومان مربوط می‌شود.
▫️از سوی دیگر بیشترین خروج پول اشخاص حقیقی در صنعت فلزات اساسی با رقم ۳۶۸ میلیارد تومان رخ داد و جایگاه دوم به محصولات شیمیایی اختصاص یافت در جایی که معادل ۱۷۹ میلیارد تومان به دست حقوقی افتاد؛ در سطح شرکت‌ها بیشترین خروج پول به نام ملی صنایع‌ مس‌ ایران‌ ثبت شد چرا که معادل ۱۵۱ میلیارد تومان از سهام حقیقی به پرتفوی حقوقی منتقل شد.


ارزش معاملات

برترین‌های هفته از نظر ارزش معاملات

▪️پر معامله‌ترین گروه این هفته خودرو و ساخت قطعات با رقم ۲,۲۶۱ میلیارد تومان نام گرفت و در رتبه دوم صنعت محصولات شیمیایی معاملاتی به ارزش ۱,۳۸۸ میلیارد تومان داشت. صنعت فلزات اساسی نیز توانست با ۱,۳۱۳ میلیارد تومان مقام سوم را تصاحب کند.
▫️ایران‌ خودرو عنوان بیشترین معاملات را به ارزش ۶۴۱ میلیارد تومان کسب کرد، پس از آن حدود ۲۹۸ میلیارد تومان سهام سایپا دست به دست شد و در رتبه سوم گسترش سرمایه‌گذاری ‌ایران‌ خودرو قرار گرفت که معاملات ۲۸۶ میلیارد تومانی داشت.

داشبورد خلاصه هفتگی بورس

آخرین گزارشات:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا