گزارش عملکرد توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان

شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان با نماد معاملاتی «حپارسا» در آبان ۱۴۰۰ به درآمد ۴۰ میلیارد تومانی دست یافت که نسبت به مهرماه ۲.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد، همچنین درآمد تجمیعی (از ابتدای امسال) ۳۲۱ میلیارد تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حاکی از رشد ۱۱۰ درصدی است.


روند فصلی

روند فصلی درآمد شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان به تفکیک خدمات

مدیران شرکت به خوبی توانسته‌اند همگام با تورم قراردادهای خود را به روز کنند به طوری که درآمد شش ماهه اول ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ بیش از ۳.۵ برابر شده است.
تابستان امسال ۱۳۱ میلیارد تومان درآمد به دست آمد که بخش مهمی از آن سهم حمل و نقل مرتبط با شرکت ملی پخش بود و حدود ۹.۵ درصد از درآمد را حمل و نقل شرکت بهران حاصل کرد. حمل و نقل سایر شرکت‌ها و صدور بارنامه سهم ناچیزی از درآمد را تشکیل می‌دهند.

مقایسه فصلی درآمد شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان

همانطور که در تصویر مشخص است درآمد هر فصل از درآمد آن فصل در سال‌های قبل بیشتر بوده و این اختلاف در فاصله سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به اوج خود رسیده است.

روند فصلی حاشیه سود ناخالص خدمات شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان

حاشیه سود ناخالص حمل محمولات شرکت ملی پخش بعد از اینکه در اواخر سال ۹۷ به نزدیک صفر رسید افزایش خوبی یافته و حتی در بهار ۱۴۰۰ از ۵۰% نیز عبور کرد، اما به دلیل افزایش حق دسترسی به شبکه ریلی راه آهن دوباره کاهش پیدا کرده است.
حاشیه سود ناخالص خدمات مربوط به شرکت بهران از ۲۷% به ۴۴% ارتقا پیدا کرده و صدور بارنامه‌ها نیز سود اندکی را روانه حساب‌ها می‌کند.

روند فصلی سود و حاشیه سود عملیاتی شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان

بیشتر سود عملیاتی تحت تأثیر خدمت‌دهی به شرکت ملی پخش است و علی‌رغم رکورد درآمد تابستان به دلیل افزایش بهای تمام شده سود نهایی نسبت به بهار کاهش یافت.
سود (زیان) غیرعملیاتی عمدتاً ناشی از سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت است. بر اساس آخرین صورت‌های مالی ۲۹ میلیارد تومان سپرده‌های بانکی وجود دارد که سود کمی به شرکت می‌رساند. ۳۹ میلیارد نیز آخرین ارزش سهام سایر شرکت‌هاست (مالکیت زیر یک درصد) که در یکسال اخیر حدود ۸ میلیارد تومان زیان از این محل شناسایی شده است.

روند فصلی حاشیه سود شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان

حاشیه سود حپارسا در سه سال اخیر نوسان زیادی به خود دیده است اما به طور متوسط می‌توان روی عدد ۲۰% حساب باز کرد.

روند فصلی سود خالص و ناخالص شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان

اگر حاشیه سود تابستان تکرار شود در پایان ۱۴۰۰ سود TTM شرکت از ۵۰۰ تومان به ازای هر سهم فراتر خواهد رفت که با قیمت‌ امروز (۲۹ آذر) نسبت P/E در حدود پنج به دست می‌آید.


روند ماهانه

روند ماهانه درآمد شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان به تفکیک خدمات

از ابتدای امسال درآمد ماهانه (به استثنای یک ماه) در سطح ۴۰ میلیارد تومان تثبیت شده در حالی که میانگین ماهانه سال قبل ۲۱ میلیارد تومان بود.

مقایسه درآمد تجمیعی شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان

درآمد هشت ماه ابتدایی ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۰ درصد افزایش یافته، بهای تمام شده شش ماهه اول ۱۴۰۰ نیز نسبت به ۹۹ حدود ۹۳ درصد رشد داشته است.
باید دید آیا در شش ماهه دوم نیز درصد رشد بهای تمام شده کمتر از رشد درآمد خواهد شد یا خیر.


آخرین گزارش‌ها:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا