گزارش عملکرد دوده صنعتی پارس

شرکت دوده صنعتی پارس با نماد «شدوص» در آذر ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰۰ تن دوده تولید کرد و به درآمد ۹۴ میلیارد تومانی دست یافت. میزان فروش ۶۴% و درآمد فروش ۶۲% نسبت به آبان‌ماه افزایش یافت اما میزان تولید و همین‌طور متوسط قیمت‌ها یک درصد کاهش داشت.


روند فصلی

روند فصلی درآمد فروش شرکت دوده صنعتی پارس

تنها محصول کارخانه دوده صنعتی است که ماده اولیه تولید تایر و قطعات لاستیکی است و در گریدهای مختلف عرضه می‌شود.
درآمد حاصل از فروش طی سال‌های اخیر به تدریج افزایش یافته اما این افزایش از ابتدای امسال شدت بیشتری پیدا کرده و درآمد فصلی وارد محدوده جدیدی شده است به نحوی که پاییز امسال نسبت به سال قبل ۱۱۲% رشد داشته و به ۲۰۶ میلیارد تومان رسیده است.

روند فصلی مقدار تولید و فروش شرکت دوده صنعتی پارس

میزان تولید و فروش طی فصول قبل با نوساناتی همراه بوده ولی از ابتدای ۱۴۰۰ با شیب ملایمی در حال افزایش است به طوری که رکوردها در پاییز مجدداً جابجا شده‌اند.
با توجه به روند تولید و از آنجایی که در ۹ ماهه ابتدایی ۲۵۰۰۰ تن دوده تولید شده، به نظر می‌رسد هیئت مدیره به هدف خود یعنی گذر از ظرفیت اسمی ۳۰۰۰۰ تنی در آخر امسال برسد.

روند فصلی سود و حاشیه سود عملیاتی شرکت دوده صنعتی پارس

از زمستان ۹۸ حاشیه سود عملیاتی بین ۲۲ تا ۲۶ درصد در حال تغییر بوده و ثبات خوبی پیدا کرده است.
لازم به ذکر است حدود ۵.۳ میلیارد تومان تحت سرفصل سایر درآمدها و هزینه‌های غیرعملیاتی زمستان ۹۹ مربوط جریمه نقدی بابت پرونده تخلف گران‌فروشی سال ۱۳۹۷ اداره تعزیرات حکومتی است .

روند فصلی حاشیه سود شرکت دوده صنعتی پارس

حاشیه سود خالص در سه فصل ابتدایی سال ۹۸ کاهش چشم‌گیری را تجربه کرد اما در ادامه دوباره به بالای ۲۰% رسید به نحوی که تابستان حاشیه سود ۲۵ درصدی به ثبت رسید.
دوده صنعتی پارس هزینه‌های اداری و عمومی چندانی ندارد به همین خاطر سود ناخالص و عملیاتی نزدیک به هم است. اختلاف سود عملیاتی و سود خالص نیز بیشتر متأثر از هزینه مالیات است.

روند فصلی سود خالص و ناخالص شرکت دوده صنعتی پارس

از بهار ۹۹ سود خالص فصلی همواره در حال افزایش بوده و نسبت P/E (گذشته‌نگر) به زیر ۱۰ رسیده است. با تداوم حاشیه سود فعلی در پایان سال ۱۴۰۰ رسیدن به P/E زیر هفت (با قیمت امروز چهارم دی) به راحتی میسر است.

وضعیت عملکرد پاییز شرکت دوده صنعتی پارس نسبت به تابستان

با توجه به افزایش تولید، فروش و قیمت محصولات در پاییز عملکرد بهتری نسبت به تابستان به دست آمد.
هرچند که صادرات همواره سهم اندکی از فروش داشته اما کاهش صادرات پاییز، بهره‌برداری از پروژه نوسازی و جایگزینی راکتور خط هارد را به دلیل عدم تأمین ارز لازم با خطر تعویق مواجه می‌سازد.


روند ماهانه

روند ماهانه درآمد فروش محصولات شرکت دوده صنعتی پارس

بعد از مرداد، سه ماه وقفه در صادرات به وجود آمد و سرانجام در آذرماه معادل پنج میلیارد تومان محصول به خارج کشور صادر شد.

روند ماهانه مقدار تولید و فروش محصولات شرکت دوده صنعتی پارس

آذرماه ۳۵۸۸ تن دوده فروخته شد و بخش زیادی از افت فروش آبان ماه جبران شد.
در سه ماه گذشته دیگر خبری از رشد مقدار تولید نبود که به نظر می‌رسد پتانسیل تولید با امکانات موجود در همین حد باشد.

روند ماهانه نرخ فروش دوده صنعتی پارس به تفکیک بازار هدف

متوسط نرخ دوده نسبت به اوایل ۹۹ حدود سه برابر شده و در آذر ماه به ۲۶.۳ میلیون تومان به ازای هر تن رسیده که نسبت به ماه قبل اندکی کاهش یافته است. درصد کاهش نرخ در محصول صادراتی بیشتر از محصول داخلی بوده است.
نرخ فروش دوده صنعتی در دو سال اخیر همگام با تقاضای مصرف کننده رشد تقریباً پیوسته‌ای داشته و عدم قیمت‌گذاری دستوری باعث شده تا علاوه بر حفظ حاشیه سود، فضا برای رشد تولید و فروش و استفاده از اکثر ظرفیت شرکت فراهم شود.


آخرین گزارش‌ها:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا