گزارش عملکرد صنایع غذایی مینو شرق

صنایع غذایی مینو شرق با نماد «غمینو» در مهرماه ۱۴۰۰ حدود ۱۶۴۰ تن انواع بیسکوئیت، پفک و تافی تولید کرد و به درآمد ۴۰ میلیارد تومانی دست یافت. میزان تولید و فروش مهرماه چهار درصد کمتر از شهریور بود ولی درآمد افزایش ۲۴ درصدی داشت که مهمترین دلیل آن رشد ۲۹ درصدی متوسط نرخ فروش محصولات و همچنین کاهش تخفیفات بود.

روند فصلی

روند فصلی درآمد صنایع غذایی مینو شرق

شرکت مینو شرق نیز به مانند هم‌گروهی‌های خود افزایش قابل توجهی در درآمد خود طی دو سال گذشته کسب کرده به نحوی که ۹۳ میلیارد تومان درآمد تابستان ۱۴۰۰ رشد ۲۴ درصدی نسبت به بهار و ۹۴% نسبت به فصل مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

روند فصلی میزان تولید و فروش محصولات صنایع غذایی مینو شرق

میزان تولید و فروش محصولات مینو شرق پس از نوسان‌های زیاد سرانجام در تابستان ۱۳۹۹ فراتر از سطح ۴۰۰۰ تن در هر فصل رسید که بهره‌برداری از خطوط جدید تولید نقش بسزائی در این اتفاق داشته است.
حجم تولید و فروش تابستان ۱۴۰۰ از بهار بهتر بود اما با رکورد زمستان ۱۳۹۹ هنوز فاصله دارد.

روند فصلی حاشیه سود ناخالص محصولات صنایع غذایی مینو شرق

اگر از تخفیفات اعطایی صرف نظر کنیم در دو سال اخیر انواع بیسکوئیت سودسازتر از گروه تافی و پفک عمل کرده و با توجه به اینکه ۷۵ درصد درآمد امسال از محل فروش بیسکوئیت بوده سهم بالایی از سود نهایی شرکت را به خود اختصاص می‌دهد.
تابستان ۱۴۰۰ حاشیه سود ناخالص بیسکوئیت، پفک و تافی به ترتیب ۴۰%، ۲۳.۵% و ۸% بوده است که نسبت به بهار در بیسکوئیت افزایش و در دو گروه دیگر کاهش داشته است.

عدد حاشیه سود ناخالص محصولات قبل از اعمال تخفیف است.

روند فصلی سود و حاشیه سود عملیاتی صنایع غذایی مینو شرق

از پاییز ۱۳۹۹ سایر درآمدها و هزینه‌های غیرعملیاتی نقش کمتری در سود کلی شرکت داشته و خروجی خطوط تولید محصولات است که عمده سود سهامداران را تأمین می‌کند.
همانطور که مشخص است حاشیه سود عملیاتی روند رو به رشدی داشته و از سطوح ۱۵ درصدی در سال ۹۷ به بالای ۲۰% رسیده است.

روند فصلی سود خالص و ناخالص صنایع غذایی مینو شرق

سود خالص صنایع غذایی مینو شرق در زمستان ۱۳۹۹ وارد محدوده جدیدی شد و به احتمال زیاد سود پاییز ۱۴۰۰ نیز در همین سطح بماند.
سود هر سهم TTM با سرمایه قبلی ۶۵۳ ریال و با سرمایه جدید ۴۳۵ ریال است و انتظار می‌رود بعد از انتشار صورت‌های مالی ۹ ماهه ۱۴۰۰ در صورت ثبات قیمت، P/E نماد غمینو به زیر ۱۰ واحد نفوذ کند.


روند ماهانه

روند ماهانه درآمد فروش محصولات صنایع غذایی مینو شرق

درآمد ماهانه ۱۴۰۰ به استثناء تیرماه همواره در حال رشد بوده و مهرماه امسال رکورد جدیدی با رقم خالص ۴۰ میلیارد تومان ثبت شد. تخفیفات شهریور حدود ۶ میلیارد تومان بود که در مهرماه تنها یک میلیارد تومان تخفیف داده شده است.

روند ماهانه درآمد فروش صنایع غذایی مینو شرق به تفکیک مقصد

از شهریور ۹۹ متوسط صادرات ماهانه حدود هفت میلیارد تومان بوده ولی به دلیل جهش فروش داخلی، سهم صادرات از کل درآمد در حال کاهش است.
گفتنی است حاشیه سود ناخالص محصولات صادراتی تابستان ۱۴۰۰ حدود ۲۱% و برای محصولات داخل کشور ۲۹% بوده است و در کوتاه مدت افت صادرات تاثیر نامطلوب زیادی نخواهد داشت.

روند ماهانه میزان تولید و فروش محصولات صنایع غذایی مینو شرق

میزان تولید و فروش ماهانه ۱۴۰۰ پس از تعطیلات نوروز نسبت به سطوح زمستان ۱۳۹۹ افت زیادی داشت اما از شهریور امسال دوباره ارتقا یافته است و در مهر ماه ۱۶۴۰ تن محصول تولید شده و همین مقدار به فروش رسیده است.

روند ماهانه قیمت محصولات صنایع غذایی مینو شرق

میانگین قیمت محصولات رشد بدون توقفی داشته‌اند و اخیراً مجوز افزایش ۱۹ درصدی قیمت چند نوع بیسکوئیت صادر شده و در مهرماه نرخ این گروه نسبت به شهریور به طور متوسط ۱۵ درصد رشد داشت و به ۲۳ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم رسید.
کاهش تخفیفات در کنار افزایش قیمت نشان از تمایل مصرف‌کننده به پرداخت بهای بیشتر دارد علی‌رغم اینکه مشکلات اقتصادی قدرت خرید جامعه را کم کرده است. اگر بدبینانه به این موضوع نگاه کنیم متاسفانه بیسکوئیت در حال جایگزین شدن وعده‌های غذایی در سفره‌های مردم است!


مطالب مشابه:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا