گزارش عملکرد صنعتی دوده فام

شرکت صنعتی دوده فام با نماد فرابورسی «شصدف» در آبان ۱۴۰۰ حدود ۴۹۰۰ تن دوده صنعتی تولید کرد و به درآمد ۱۰۰ میلیارد تومانی دست یافت. نسبت به مهرماه تولید ۷%، میزان فروش ۲۳% و درآمد فروش ۲۰% افزایش یافت و متوسط قیمت‌ها حدود دو درصد کم شد.


روند فصلی:

روند فصلی درآمد فروش صنعتی دوده فام

از سال ۹۷ تا اوایل ۹۹ درآمد فروش شرکت در یک محدوده مشخص نوسان می‌کرد ولی در تابستان ۹۹ با کمک موجودی انبار درآمد زیاد شد که بعد از آن به لطف افزایش تدریجی قیمت‌ها، رشد مستمر درآمد تا تابستان ۱۴۰۰ به وقوع پیوست.

روند فصلی مقدار تولید و فروش صنعتی دوده فام

مقدار تولید فصلی در زمستان ۹۸ به بالای ۱۰۰۰۰ تن صعود کرد و در تابستان ۱۴۰۰ رکورد تولید شکسته شد و در پاییز نیز به احتمال زیاد دوباره شاهد رکوردشکنی باشیم.
در اکثر مواقع میزان فروش کمی از تولید پایین‌تر بوده که هر چند وقت یکبار این عقب‌ماندگی جبران می‌شود.

روند فصلی حاشیه سود ناخالص صنعتی دوده فام به تفکیک مقصد

صادرات از لحاظ نرخ فروش برتری خاصی نسبت به داخل کشور نداشته و حاشیه سود آن گاهی بهتر و گاهی بدتر بوده است. در تابستان امسال حاشیه سود ناخالص صادرات ۲۳.۵% بود که ضعیف‌تر از حاشیه سود داخلی با رقم ۲۷.۱% است.
به طور کلی میانگین سالانه حاشیه سود صادرات کمی بالاتر از مصرف داخل کشور بوده است و مسلماً مزیت‌های آن بیشتر از معایبش است.

روند فصلی سود و حاشیه سود عملیاتی صنعتی دوده فام

بعد از رشد متوالی حاشیه سود عملیاتی تا بهار ۱۴۰۰ سرانجام در تابستان حاشیه سود با افت با اهمیتی مواجه شد و به ۲۲% تقلیل یافت. به نظر می‌رسد تورم هزینه‌های تولید در تابستان با شتاب بیشتری از متوسط قیمت فروش (که رشد فصلی حدود هفت درصدی داشت) پیشروی کرده است.
۵۰ میلیارد تومان زیان غیرعملیاتی به پرونده تخلف گران‌فروشی سال ۹۷ در اداره تعزیرات حکومتی استان تهران مربوط می‌شود که شرکت مقصر شناخته شد و به سبب آن سود زمستان ۹۹ از بین رفت.

روند فصلی حاشیه سود ناخالص، عملیاتی و خالص صنعتی دوده فام

هزینه‏‌هاى فروش، ادارى و عمومى و سایر هزینه‌ها و درآمدها رقم زیادی نبوده به همین خاطر حاشیه سود خالص نزدیک حاشیه سود ناخالص قرار داشته است و در تابستان به ۲۱.۴% رسیده است.
مورد استثناء همان ذخیره بابت شکایت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بوده که سود خالص سال ۹۹ را به شدت دستخوش تغییر قرار داد.

روند فصلی سود خالص و سود هر سهم صنعتی دوده فام

همگام با رشد درآمد سود خالص نیز وارد محدوده جدیدی شده و در صورت تکرار سود شش ماهه اول در پایان سال ۱۴۰۰ سود خالص به حدود ۲۴۰ میلیارد تومان یعنی ۳۴۰ تومان به ازای هر سهم خواهد رسید.


روند ماهانه:

روند ماهانه درآمد فروش صنعتی دوده فام به تفکیک مقصد

بعد از درآمد خوب فروردین در ماه‌های بعد درآمد با افت همراه بود ولی در مردادماه دوباره به بیشینه خود نزدیک شد و سرانجام در آبان ۱۴۰۰ رکورد جدیدی در زمینه درآمد فروش به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان ثبت شد.
سهم صادرات در حدود نیمی از فروش شرکت دوده فام است که در تابستان ۹۹ به اوج مقدار خود رسید. مهرماه تنها ۱۹ میلیارد تومان صادرات صورت گرفت اما ۶۰ میلیارد صادرات آبان جبران کرد و روند ارزآوری را تداوم بخشید.

روند ماهانه مقدار تولید و فروش صنعتی دوده فام

بعد از بهره‌برداری از پروژه توسعه ۲۰۰۰۰ تنی دوده سخت، مقدار تولید ماهانه رفته رفته افزایش یافته و به ۴۹۰۰ تن در آبان ماه رسید که هنوز هم جای رشد دارد.
میزان فروش از تولید عقب افتاده است و به نظر می‌رسد شرکت برای اضافه تولید هنوز مشتری پیدا نکرده است و یک جهش فروش در انتظار گزارشات بعدی است.

روند ماهانه میانگین نرخ فروش محصول صادراتی و داخلی صنعتی دوده فام

از مهرماه ۹۹ استارت رشد قیمت دوده صنعتی کلید خورد و این افزایش هنوز هم ادامه دارد. آبان ماه دوده صنعتی صادراتی ۲۴.۵ میلیون تومان به ازای هر تن و دوده داخلی به طور متوسط ۲۷.۲ میلیون تومان قیمت خورد.


گزارش شرکت‌ها:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا